Heb je een vraag?
Zoekresultaten
Geen resultaten gevonden.
Situatie Rusland en Oekraine
-
Wat gebeurt er met mijn reis wanneer Rusland of Oekraïne in de vaarroute staat opgenomen?
Door de benauwde situatie in Oekraïne en sancties tegen Rusland hebben de rederijen besloten om de vaarroutes te wijzigen. Wat dit betekent voor uw vakantie, is per rederij en afvaart afhankelijk en wordt u over geïnformeerd.
-
Is het veilig om te cruisen in Noord-Europa?
Ja, het is veilig om te cruisen in Noord-Europa. De veiligheid van de gasten en bemanning blijft te allen tijde prioriteit van CruiseReizen.nl en de rederij. De situatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Het wijzigen van de vaarroute is preventief en het oorlogsgebied is momenteel natuurlijk nog zeer regionaal en binnen de grenzen van Oekraïne.
-
Kan een rederij de route wijzigen en is dit toegestaan?
Ja, de rederij heeft altijd het recht om een routewijziging door te voeren. Dit staat vermeld op uw boekingsbevestiging en staat opgenomen in de algemene voorwaarden artikel 15. De geboekte reis zal niet in prijs gewijzigd worden.
-
Wat gebeurt er met de al geboekte excursies voor geannuleerde havens?
Alle vooraf betaalde excursies aan wal van de rederij die door de aanpassing niet meer nodig zijn, zullen geannuleerd worden. De betaling zal automatisch worden teruggestort op de oorspronkelijk gekozen betalingsmethode.
-
Al geboekte excursies waarbij de aankomstdag of -tijd in de havens zijn gewijzigd?
Wanneer de aankomstdag of -tijd in een haven gewijzigd is, zal de rederij de excursie aan wal opnieuw inplannen. Wanneer de excursie geen doorgang kan vinden zal dit ook door de rederij geannuleerd worden en automatisch teruggestort worden. De bijgewerkte informatie kunt u terugvinden in de online portaal van de rederij waar u de excursies ook oorspronkelijk had bijgeboekt.
-
De rederij heeft de haven gewijzigd naar een dag op zee, blijft dit zo?
Veel rederijen zijn op dit moment nog in gesprek met diverse havens voor een alternatief en mogelijk dat dit later nog bevestigd zal worden. Indien hier geen haven voor in de plaats komt maar een dag op zee blijft, dan kunt u natuurlijk genieten van alle geweldige faciliteiten aan boord van het schip.
-
Ontvang ik een nieuwe boekingsbevestiging?
Ja, wij zullen u een nieuwe boekingsbevestiging sturen met de nieuwe vaarroute van uw geboekte reis.
-
Moet ik nog steeds mijn restantbetaling voldoen?
Ja, de betalingscondities blijven ongewijzigd. De datum waarop u de restantbetaling dient te voldoen, kunt u terugvinden op uw boekingsbevestiging bij de betalingsgegevens.
-
Mag ik mijn reis omboeken naar een ander vaargebied?
Ja, het is mogelijk om uw reis om te boeken naar een ander vaargebied of datum. Samen kunnen wij met u kijken naar gewenste alternatieven o.b.v. de huidige (dag)tarieven en promoties. De bestaande promoties, kortingen, bonus Future Cruise Credits en OnBoardCredits komen te vervallen. Wij adviseren u om de gewenste omboeking per mail te sturen naar klantenservice@cruisereizen.nl. Bovenstaande is altijd op aanvraag bij de rederij en in afwachting van administratieve handelingen.
-
Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?
De rederij heeft het recht een routewijziging door te voeren en doet er alles aan om een goed reisalternatief te vinden voor de reizigers in deze onvoorziene omstandigheden. Veiligheid zal te allen tijde de hoogste prioriteit zijn. Bij een vrijwillige annulering zijn de annuleringskosten voor de reiziger. De bestaande promoties, kortingen, bonus Future Cruise Credits en OnBoardCredits komen te vervallen.