Advies nodig? Wij zijn vandaag vanaf 09:00bereikbaar
  • Maandag 9:00 - 21:00
  • Dinsdag 9:00 - 21:00
  • Woensdag 9:00 - 21:00
  • Donderdag 9:00 - 21:00
  • Vrijdag 9:00 - 21:00
  • Zaterdag 11:00 - 20:00
  • Zondag 11:00 - 20:00
Laatste updates omtrent de geplande reizen. Meer informatie
CruiseReizen.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om de website goed te laten functioneren. Daarnaast kunnen wij tracking cookies van derden plaatsen. Door verder gebruik te maken van onze website, geeft u toestemming om tracking cookies te plaatsen, meer informatie of instellen.

Het ongelofelijke Carnival cruiseschip dat nooit werd gebouwd

Geschreven op 14-05-2018

Cruiserederijen bouwen tegenwoordig het ene na het andere imposante en adembenemende cruiseschip. Toch is er een project van Carnival Cruise Line dat zijn gelijke nog steeds niet kent. Het was rond 2004 dat Carnival Cruise Line aan een nieuwe klasse van cruiseschepen begon te werken, namelijk Project Pinnacle. Het prototype van deze klasse was zijn tijd zo vooruit dat het faciliteiten bevatte die zelfs vandaag de dag nog niet in de cruisewereld terug te vinden zijn. Het Carnival cruiseschip werd uiteindelijk nooit gebouwd, maar toch nemen we jullie graag even mee terug in de tijd om de te gekke opties, innovaties en faciliteiten van dit cruiseschip op een rijtje te zetten. Het Pinnacle cruiseschip zou immers tot op heden een van de meest ongelofelijke cruiseschepen zijn geweest.

De cruiseschepen uit de Pinnacle klasse zouden meer dan 200.000 bruto ton wegen. Met afstand de grootste cruiseschepen in die tijd. Het grootste Carnival cruiseschip op dit moment weegt ‘slechts’ 133.500 ton. De schepen zou daarnaast ook meer dan 5000 passagiers kunnen vervoeren. Aangezien de cruiseschepen groter dan ooit waren, kwam Carnival met een idee dat we vandaag de dag nog steeds niet gezien hebben. De schepen hadden immers een inventief en innovatief systeem om mensen te vervoeren. Het systeem bestond uit een monorail op de dekken 2 en 16 die helemaal rond het schip ging. Via een liftsysteem kon je ook met de monorail van dek 2 naar dek 16 of omgekeerd. Het zou de passagiers niet alleen helpen om van de ene naar de andere kant van het schip te geraken, maar het zou ook een wonderbaarlijk panorama over de oceaan opleveren.

Brede promenadedekken, indrukwekkende waterglijbanen en imposante atriums

Save

Er zou ook een groot publiek dek aanwezig zijn met daarop een immense binnenruimte. Deze ruimte zou allerlei zaken herbergen… gaande van klimmuren tot heuse Cirque du Soleil-shows. Het promenadedek op haar beurt was extra breed en had alles gaande van loungehoeken tot een stromende rivier. Inderdaad, het cruiseschip zou een rivier hebben gehad. Vele cruiseschepen van vandaag zoals de Carnival Vista Klasse en de MSC Seaside hebben extra brede promenadedekken, een idee dat haar oorsprong kent in de Project Pinnacle klasse.

Save

Op de bovenste dekken zou een binnen-buitenzwembad geïnstalleerd worden met in het midden een kunstmatige berg met ingebouwde waterglijbanen. De ultieme plek voor families. De achterzijde van de berg zou een klimmuur hebben. Daarnaast zouden de schepen ook twee immense atriums tellen, eentje vooraan en eentje achteraan de cruiseschepen. Het zou de grootste Carnival Funnel op zee zijn geweest.

De achterzijde van het cruiseschip tot slot zou in twee gedeeld worden, zoals we nu bij de Oasis klasse kunnen zien. Er zouden hier ook twee indrukwekkende waterglijbanen naar beneden in een infinity zwembad lopen.

Save

Het einde van het Pinnacle Project

Maar waarom heeft Carnival Cruise Line deze schepen dan nooit laten bouwen? Wel, de euro steeg op dat moment zo snel in waarde ten opzichte van de Dollar dat de cruiseschepen te duur werden om nog gebouwd te worden. Carnival Cruise Line besloot dan ook in 2005 om het Pinnacle Project voorgoed op te bergen.

Doorzoek het blog

Heeft u zelf een leuk verhaal of wilt u iets anders delen? Stuur dit dan naar klantenservice@cruisereizen.nl. Voor meer informatie over onze reizen gaat u naar www.cruisereizen.nl.